relax

relax
relax

Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2013

BETA ALANINE: Άγνωστη στους πολλούς αθλητές. Απαραίτητη σε όλους



Η Βήτα Αλανίνη είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές συμπλήρωμα διατροφής σε όσους έχουν εντρυφήσει αρκετά στο χώρο της αθλητικής διατροφής. Όμως αποτελεί ένα άκρως απαραίτητο συμπλήρωμα για όλους τους αθλητές, ανεξαρτήτως αθλήματος.

H β-αλανίνη είναι το μόνο β-αμινοξύ σήμερα στη φύση και καθώς συντίθεται μόνο μέσα στο ανθρώπινο σώμα (στο ήπαρ), δεν μπορούμε να το προσλάβουμε από την κατανάλωση πρωτεϊνών.

Άμεση χορήγηση καρνοσίνης δεν θα επέφερε κανένα αποτέλεσμα καθότι η γαστρεντερική της απορρόφηση είναι αμελητέα και είναι περισσότερο πιθανό να αποδομηθεί στο κυκλοφοριακό σύστημα από ειδικά ένζυμα. Η αύξηση της καρνοσίνης μετά τη χορήγηση της β-αλανίνης (αύξηση μεγαλύτερη από 80% μετά από χορήγηση αρκετών εβδομάδων) έχει ως αποτέλεσμα οι φυσιολογικές δυνατότητες του διπεπτιδίου (β-αλανίνη & L- ιστιδίνη) να φτάσουν στην πλήρη ισχύ τους. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η καρνοσίνη είναι εν μέρει ικανή να περιορίζει τις επιπτώσεις του γαλακτικού οξέος στους μύες, γεγονός το οποίο συνεπάγεται βελτιωμένη αθλητική απόδοση. Αύξηση της καρνοσίνης στους μύες μπορεί συνεπώς να βελτιώσει αναερόβιες ή μικτές αερόβιες και αναερόβιες ασκήσεις.

Άλλες ιδιότητες της καρνοσίνης προκύπτουν από την ικανότητά της να παρεμποδίζει την μείωση του ph (αυξημένη οξύτητα) στα μυϊκά και άλλα κύτταρα. Πολυάριθμες μελέτες κατέδειξαν τις αντιοξειδωτικές, αντιγηραντικές, αντιφλεγμονώδεις και καρδιοπροστατευτικές της ιδιότητες, αλλά και τις δράσεις της κατά των ουλών, κατά των όγκων, έναντι των ασθενειών, καθώς και την ικανότητά της να προστατεύει τα κύτταρα διαφόρων ιστών (κυρίως στους μύες και τα νεύρα).

Η καρνοσίνη βοηθάει στην ενεργοποίηση ενζύμων που είναι υπεύθυνα για την ενεργοποίηση των μυικών συσπάσεων.Έρευνες έχουν δείξει ότι η συμπληρωματική λήψη Beta-Αλανίνης καθυστερεί σημαντικά τη μυική κόπωση. Το συμπλήρωμα αυτό είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους αθλητές.

Η χορήγηση της β-αλανίνης (λίγα γραμμάρια την ημέρα για μέγιστη διάρκεια 12 εβδομάδες) είναι ασφαλής (καθότι δεν υπήρξαν προφανείς παρενέργειες) και αποτελεσματική (αισθητή αύξηση στα επίπεδα της καρνοσίνης συνοδευόταν από σημαντική αύξηση στις σωματικές επιδόσεις).

Επιπλέον, η β-αλανίνη εμφανίζει συνεργιστική δράση με την κρεατίνη τόσο σε δύναμη όσο και σε αντοχή σε ασκήσεις αντίστασης.

Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο journal Amino Acids προσφέρει μια πιο βαθιά ανάλυση στην επίδραση της Βήτα Αλανίνης στον διατροφικό σχεδιασμό.
20 νέοι αθλητές έλαβαν μέρος στην έρευνα και χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η πρώτη για μια περίοδο 8 εβδομάδων λάμβανε 3.2γρ. Βήτα Αλανίνης πριν την προπόνηση, η δεύτερη ομάδα λάμβανε 1.8γρ. και η τρίτη ομάδα ένα placebo συμπλήρωμα. Ο έλεγχος των αθλητών διεξήχθη κατά την 2η, 4η,8η,12η και 16η εβδομάδα. Όσοι έλαβαν το placebo δεν έδειξαν καμία διαφορά στην απόδοσή τους. Η πρώτη ομάδα εμφάνισε διπλάσια ποσοστά μυϊκής ανάπτυξης, αντοχής και αποθεραπείας από την δεύτερη ομάδα που λάμβανε μόνο 1.8γρ. Μάλιστα η αύξηση στην απόδοση συνδυάστηκε άμεσα με την αύξηση της καρνοσίνης στους μυς από την 2η κιόλας εβδομάδα.

Η Βήτα Αλανίνη λοιπόν είτε λαμβάνεται μόνη της είτε συνδυασμό με ένα συμπλήρωμα για αύξηση του νιτρικού οξειδίου (π.χ. AAKG) θα αυξήσουν πολύ την ένταση στην προπόνηση καθώς και θα επιταχύνουν την αποθεραπεία.

3 σχόλια:

  1. Ενδιαφέρον το άρθρο σας που πρόσφατα διάβασα!!! Το μόνο που θα ρωτούσα ειναι αν υπάρχει και συγκεκριμένη πρόταση από που μπορεί κανείς να το προμηθευτεί γιατί υπάρχει μεγάλη σύγχυση για τα διάφορα προιόντα που κυκλοφορούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ναι υαπαρχουν πολλα προιοντα τιμες και ποιοτητες στην αγορα εξαρτατε για τι χρειση το θες καθος και αλλες παραμετρους που πρεπει να ξερο για να σου προτινω κατι.αν θες στηλε μου αιτημα φιλιας στο facebook Hlias Ganopoylos να τα πουμε αναλυτικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πως είναι καλύτερα να το παίρνω ως χάπι ή ως σκόνη, να το παίρνω μονο του ή σε συνδυασμό κάτι άλλο τι προτείνεται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή